دوشنبه ۵ آذر ۱۴۰۳ | Sun 24 Nov 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۴:۱۸

از ۱۸ شهریور و با اعلام سازمان بین المللی دریانوردی؛
کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی‌‌‌‌ها لازم الاجرا شد

باشگاه خبری فراساحل: الزامات کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی‌‌‌‌ها از ۱۸ شهریور سال جاری (۸ سپتامبر ۲۰۱۷) با الحاق ۶۳ کشور و ۵/۶۸ درصد تناژ کشتیرانی جهانی لازم الاجرا شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی که به تازگی حکم انتصاب‌اش به عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی را دریافت کرده است، دیروز در مراسم روز جهانی دریانوردی با اعلام این خبر، توضیح داد: آب توازن که جهت حفظ ثبات و تعادل کشتی‌‌‌‌ها در مخازن خاصی نگهداری ‌‌‌می‌شود، ‌‌‌می‌تواند حاوی موجودات مضر، عوامل بیماری زا و گونه‌‌‌‌های دریایی مهاجم باشد. محمد راستاد گفت: گونه‌‌‌‌های دریایی مهاجم ‌‌‌می‌توانند اکوسیستم‌‌‌‌های محلی را مختل کنند؛ بر تنوع زیستی تاثیر بگذارند و خسارات اقتصادی زیادی به بار آورند. از این رو، کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی‌ها در سال ۲۰۰۴ به منظور جلوگیری از انتشار این گونه‌‌‌‌ها به مناطق غیر بومی و بروز آسیب‌‌‌‌های فوق تصویب شد و کشتی‌‌‌‌ها را موظف نمود آب توازن خود را به منظور برداشت آن از نقاط بی خطر، و تصفیه آن جهت پاکسازی ارگانیزم‌‌‌‌ها و عوامل آسیب رسان به شیوه‌‌‌‌های مختلف تعیین شده در دستورالعمل‌‌‌‌های این کنوانسیون و تصفیه آن جهت پاکسازی ارگانیزم‌‌‌‌ها و عوامل آسیب رسان به شیوه‌‌‌‌های مختلف تعیین شده در دستورالعمل‌‌‌‌های این کنوانسیون مدیریت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: از تاریخ ۱۸ شهریور ماه سالجاری، رعایت مفاد کنوانسیون شامل عدم تخلیه آب تصفیه نشده مخازن در دریا، نگهداری طرح مدیریت آب توازن و دفتر ثبت وقایع آب توازن بر روی کشتی، بازرسی و صدور گواهینامه‌‌‌‌های مربوطه، نمونه برداری از مخازن آب توازن در صورت نیاز برای کشتی‌‌‌‌های جدید، الزامی شد. به گفته راستاد، کشتی‌‌‌‌های جدیدی که از تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۱۷(۱۸ شهریور ماه ۱۳۹۶) و بعد از آن ساخته یا تحویل داده شوند، ملزم به نصب سیستم‌‌‌‌های پردازش آب توازن (طبق مقرره D-۲ کنوانسیون) هستند. بر اساس این گزارش، در هفتاد و یکمین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی (MEPC۷۱)، سازمان بین المللی دریانوردی (ْآیمو) موافقت کرد تا به کشتی‌های موجود، فرصتی دوساله برای انطباق با الزامات D-۲ و نصب سیستم‌‌‌‌های پردازش آب توازن داده شود و این کشتی‌‌‌‌ها تا سال ۲۰۱۹ موظف به تبادل آب توازن در طول مسیر هستند (بر اساس مقرره D-۱ کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی‌‌‌‌ها). مرکز منطقه ای راپمی طی بخشنامه ای (MEPC۵۹/INF,۳) از تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۰۹  کلیه شناورهای ورودی از خارج از منطقه دریایی راپمی را موظف به تعویض آب توازن خود، در حین حرکت در فاصله حداقل ۲۰۰ مایل دریایی از نزدیک‌ترین خشکی و در عمق حداقل ۲۰۰ متر نموده است.



  کد خبر : 4444
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :